10 Nisan 2014 Perşembe

Adım Adım Bilgisayara Whatsapp Kurma (Resimli anlatım

Whatsapp ve benzer tüm adroid uygulamaları bilgisayar üzerinde de çalıştırılabiliyor. Yapmanız gereken tek şey çözümleyici bir program edinmek. Araştırmak için piyasadaki programları test ettim. Bazıları ücretli bazıları ücretsiz. Ücretsiz programlar arasında en kullanışlı ve düzgün olanı, Bluestacks adlı program.
Kuruluma başlamadan önce size dezavantajlarından bahsedeyim ki, kulaklarımı çınlatmayın.
Dezavantajları;
- Hem telefonda hem bilgisayar çalışmıyor.
- Bilgisayarda kullanmaya başlayıp, vazgeçip telefona dönmeye çalıştığınızda 24 yada 60 dk beklemeniz gerekiyor.
Öncelikle yapmamız gereken şey, Bluestack programını indirip kurmak.
Blogowl üzerinden indirmek için -> Bluestack indir
Gezginler.net üzerinden indirmek için -> Bluestack download
Programı indirip çalıştırdıktan sonra karşımıza bu şekilde kurulum için bir arayüz çıkacak.
“Continue” butonuna basarak ilerliyoruz. Sonraki adımda nelerin yükleneceğini seçmemizi istiyor. Burada ikisininde seçili olması gereklidir.
Daha sonra indirme ve kurulum işleminin bitmesini bekleyeceğiz. “Bekleme süreniz, sisteminizin özelliklerine göre değişebilir. 14gün 6ay 11gün kaldı”  (Windows cümleciği) :)

Yükleme işlemi tamamlandı. Bluestack otomatik olarak açılacaktır. Muhtemelen şuan nasıl küçülteceğinizi arıyorsunuzdur. Sağ alttan pencere modunda küçültebilirsiniz.
Açıldıktan sonra biraz daha bekletiyor.
Daha sonra bize ufak bir tanıtım yapıyor. Neyi nereden nasıl ne  yaparız tanıtımlarından. Zaten ufak bir programcık olduğu için, çok teferruatlı özellikleri yok. Sanal telefon gibi düşünülebilir.
Şimdi sağ üstteki Arama (büyüteç) özelliğini kullanarak şansımızı deniyoruz. Bazen çalışıyor bazen çalışmıyor.
O yüzden yol burada 2′ye ayrılıyor.
1- Bluestack üzerinden arama yapıp kurmayı denemek
2- Direk whatsapp.apk dosyasını indirip Bluestack ile açmak
Birinci yol ile devam ediyorum. 2. yol ile devam etmek için, aşağıdaki 2 resmi atlamanız yeterli olacaktır.
Arıyoruz…
Buluyoruz ve kurmaya çalışıyoruz.
ve kuramıyoruz. Hemen 2. yol devreye giriyor. İkinci yolda direk Whatsapp.apk dosyasının indirip kuracağız.
Yine Whatsapp.apk ‘yı indirebilmeniz için 2 seçenek vereceğim.
Blogowl.org üzerinden indirmek için : Whatsapp APK indir
Kendi sitesinden indirmek için : Whatsapp APK download
İndirdiğiniz dosyanın üzerinde sağ tuşa tıklayarak “Birlikte aç” seçeneğini seçiyoruz, ve aşağıdaki gibi bir pencere açılıyor.
Kurulum işlemi tamamlandı!
Sıra telefon numaranızı Whatsapp’a tanıtım sohbet listelerinize erişmeye geldi. Hemen Whatsapp’ı açıyoruz.
Ülke seçip, telefon numaramızı tanımlıyoruz.
Onay işleminin bitmesini bekliyoruz. Tam bu sırada bize bir SMS geliyor. xxx-xxx formatında bir şifre gönderiliyor yada bazen gelmeyebiliyor. O zamanda telefon ile onay yapmanız gerekiyor. Ben telefon ile onay yaptım.
SMS yada telefonla aldığımız kodu buraya giriyoruz.
Onaylandıktan sonra adımızı yazıyoruz ve kullanmaya başlıyoruz.
Uygulama bizi güzel bir arayüzle karşılıyor. Bu karşılama ara yüzlerine karşı bir takıntım var sanırım:)
ve klavye kullanarak ilk anlamsız mesajımı gönderiyorum. “asdasd”
Hayırlı olsun arkadaşlar. Her ne kadar dezavantajları da olsa, ekranın büyük olması beni etkiledi. Ama tekrar telefona tanımla oradan tekrar pc’ye tanımla, tekrar telefona…. çok sıkıcı.
Ben çizgi roman gibi, resimli resimli anlattım. Tercih sizin

0 yorum to “Adım Adım Bilgisayara Whatsapp Kurma (Resimli anlatım”

Yorum Gönder