Ekran Kartı Seçiminde Bilinmesi Gerekenler
Bir ekran kartı temel olarak 3 bileşenden oluşur : Grafik işlemcisi, bellek ve RAMDAC ...
Grafik İşlemcisi : Güncel kartlar için grafik işlemcisi görüntü hesaplamalarını yapmak için ekran kartının üzerine oturtulmuş bir CPU`dur dersek yanlış olmaz. Son zamanlarda grafik işlemcileri yapı ve karmaşıklık bakımından CPU`ları solladılar ve işlev bakımından da görüntü üzerine yoğunlaşmış bir CPU niteliğine kavuştular. CPU`ya neredeyse hiç yük bindirmeden üç boyutlu işlemcleri tek başlarına tamamlayabiliyorlar artık. Bu yüzden de güncel grafik işlemcileri GPU (Graphics Processing Unit - Grafik İşlemci Birimi) adıyla anılıyorlar ...
Görüntü Belleği : Ekran kartının üzerinde bulunur ve görüntü hesaplamalarıyla ilgili veriler burada saklanır. Sisteminizdeki ana bellek gibi çalışır, yalnız burada bu belleğin muhattabı CPU değil görüntü işlemcisidir. Önceleri ekran kartlarının ayrı bellekleri yoktu fakat görüntü işlemcileri hızlanıp geliştikçe ekran kartları sistemden yavaş yavaş bağımsızlıklarını ilan etmeye başladılar. Bellek miktarı kadar ekran kartının sıkıştırma algoritmalarıyla bu belleği ne kadar verimli kullanabildiği de önemlidir ...
Ramdac : Monitörlerdeki analog sinyallerden bahsetmiştik, işte RAMDAC (RAM Dijital-to-Analog Converter) görüntü belleğindeki verileri analog RGB (Red Green Blue, monitörde renklerin bu üç renkten türetildiğini yazmıştık) sinyallerine çevirerek monitör çıkışına verir. Monitörde kullanılan üç ana renk için de birer RAMDAC ünitesi vardır ve bunlar her saniye belirli bir sayıda görüntü belleğini tarayıp oradaki verileri analog sinyallere dönüştürürler. RAMDAC`in bu işlemi ne kadar hızlı yapabildiği ekran tazeleme hızını belirler. Bu hız Hz cinsinden belirtilir ve ekrandaki görüntünün saniyede kaç kere yenilendiğini gösterir. Örneğin monitörünüz 60 Hz`te çalışıyorsa gördüğünüz görüntü saniyede 60 kere yenilenir. Ekran tazeleme hızını mümkün olduğu kadar 85 Hz`in altına çekmemenizi öneririm, daha düşük tazeleme hızları göz sağlığınız için zararlı olabilir. Tabi bu gözünüzün ne kadar hassas olduğuna da bağlı, bazı gözler 75 ve 85 Hz arasındaki farkı hissedemezken bazıları ilk bakışta bunu anlayabilir. RAMDAC`in iç yapısı ve özellikleri hangi çözünürlükte ne kadar rengin gösterilebileceğini de belirler ...
LCD ekranlar yapıları gereği dijtal olduklarından RAMDAC`ten değil de direk görüntü belleğinden görüntü bilgisini alıp kullanabilirler. Bunun için DVI (Digital Video Interface) adında özel bir bağlantı kullanırlar ...
Bios : Ekran kartlarının da birer BIOS'ları vardır. Burada ekran kartının çalışma parametreleri, temel sistem fontları kayıtlıdır. Ayrıca bu BIOS sistem açılırken ekran kartına ve onun belleğine de küçük bir test yapar ...
Ekran Kartları Performans Sınıflandırması
Ekran kartları konusunda yüzlerce model olduğu için sınıflandırma ve satın alma konusunda bir rehber hazırlama gereği duydum. Kartların performansını da daha iyi anlayabilmeniz için bir tablo mevcut.Yazı biraz uzun ama hem bir solukta okuycaksınız hem de yararlı olacağına eminim ...
Kartlar giriş, orta ve üst seviye olarak sınıflandırılmaktadırlar ...
Peki bir kartın hangi seviye olduğu nasıl anlaşılır ?
En üst seviye kartların 9 en alt seviye kartların ise 0 seviyesinde olduğunu söyleyebiliriz. Bu durumda model numarasındaki soldan ikinci rakam kartın seviyesini gösterir :
9800
4850
Örneğin yukarıdaki kartlar üst sınıf kartlardır zira 9 üzerinden 8. seviye yani çok yüksek performans ...
9600
4600
Bunlar ise orta sınıf. 9 üzerinden 6. seviye ...
5200
9200
Bu kartlar ise 9 üzerinden 2. seviyede oldukları için giriş seviyesi yani alt sınıf kartlardır ...
Intel cephesine bakacak olursak ( Onboard Kartlar ) :
Intel GMA X3100
Burada da görüldüğü gibi soldan ikinci rakam 1 dir. Yani 9 üzerinden 1 puan, çok düşük bir performans ...
Intel GMA 900
Burada ise soldan ikinci rakam 0 olduğuna göre bu kart ile oyun oynamak hayal ürününden ibarettir ...
SIS, VIA ve S3 gibi diğer üreticlerin kartları da genelde bütünleşiktir ve oyun ve HD içerik için kesinlikle tavsiye edilmezler ...
Bu Arada Sağdaki rakamlar arttıkça da performans artıyor :
4850
4870
Yukarıdan da anlaşılabileceği gibi 4870, 4850'den versiyon üstü olarak hızılı bir karttır ...
nVidia'nın yeni GT200 serisi kartları bu sınıflandırmaya uymamaktadırlar. Bunun yerine bu kartların performansını değerlendirirken ana etken soldan mevcut olan ikinci rakamdır ...
Burada sondaki rakam ise ikinci derecede performansa etki etmektedir ...
GTX295
GTX285
GTX280
GTX260
Bunların yanında NVİDİA ve ATI' nın kendine ait bazı tanımlamaları vardır ...
NVİDİA :
GX2 : Çift GPU'lu kartlar. Bu kartlar içinde iki ekran kartı beyni (GPU) barındırdığı için çok güçlüdürler. (Ör. 9800GX2)
Ultra : Tek GPU en üst seviye. Bu kartlar serinin en üst seviye kartlarıdır.
ATI :
X2 : Çift GPU'lu kartlar.Bu kartlar içinde iki ekran kartı beyni (GPU) barındırdığı için çok güçlüdürler. (Ör. HD 4870 X2)
GO : Dizüstü ekran kartları ...
AIW : İçinde TV kartı olan All-In-Wonder serisi ...
HD : High Definiton, yani yüksek tanımlı video/oyun keyfi anlamına geliyor ...
Turbo Cache :Ekran kartının RAM'den bellek çalabileceğini belirten teknoloji. Örneğin kartın 256 MB belleği vardır fakat üstünde 1 GB yazar. Buradaki 768 MB bellek sistem RAM'inden alınacaktır. Bu da hem sistem performansını düşürür hem de karta hiç bir performans katkısı sağlamaz. Zira ekran kartının performansı yukarıda da belirttiğimiz gibi GPU'ya bağlıdır ...
Hyper Memory : Aynı özelliğin ATI sürümü ...
Özetle :
Ekran kartlarının performansını RAM'ine bakarak değerlendirseniz daima kazıklanırsınız! Yukarıda da uzun uzun açıkladığım gibi kartın performansı GPU'suna yani modeline bağlıdır. Örneğin 1 GB'lık bir FX5500, 512 MB'lık HD 4850'den yaklaşık 4-5 kat daha yavaştır ...
Burada HD 4850'nin GPU'su bu performans farkını yaratmaktadır. Ayrıca 1 GB belleği olmasına karşın 64 bit bellek arabirimini kullanan ekran kartları almanın hiçbir mantığı yoktur. Bu tip bir ekran kartı tekerleksiz Ferrari gibidir. Olduğu yerde sayar ...
Onun için, satın almadan önce yukarıdaki listeye bakarak kartınızın hangi sınıfta olduğunu öğrenin. Paranızı çöpe atmayın, yüksek RAM miktarlarına kanmayın ! ...
Ekran Kartlarında Aktif Ve Pasif Soğutma Kavramı
Ekran kartındaki grafik işlemcisinin soğutucusu aktif veya pasif soğutucu olabilir. Yukarıdaki şekilde aktif ( dönen pervane ) soğutuculu bir ekran kartı görüyorsunuz. Genel olarak pasif soğutucular daha yavaş, aktif soğutucular ise daha hızlı ekran kartları için kullanılır. Soğutma ne kadar iyi olursa hız da o ölçüde yüksek olabilecektir. Soğutma iyi olmazsa önce yavaşlama sonra takılma ve RESET 'leme ile karşı karşıya kalırız ...
Aşağıda Bir Pasif Soğutuculu Ekran Kartı Görüyorsunuz :
Diğerlerinden daha düşük öneme sahip olsa da önemli bir başka husus ise, nokta üretim teknolojisi ...
Kartın üretim teknolojisi ( 90 nm, 65 nm, 55 nm ) ne kadar düşükse performansı o kadar yüksek olur ...
Yani 55 nm 90 nm'den daha iyidir. ( Eşit özellik ve şartlarda ) ...
Ayrıca Ekran Kartlarında Bulunan Nm Teknolojisi İşlemcilerde' de Bulunmaktadır, Ekran Kartlarında Olduğu Gibi İşlemcilerde de Nm Teknolojisi Düşük Olan İşlemci iyidir ...
Nm Teknolojisi : Nanometre Anlamına Gelmektedir ...
Bir de bu kartların uzantıları var GT, XT, XTX gibi, bunlar ne manaya geliyor ...
İşte buyrun :
Şimdi gelelim yazılım desteklerine ...
Kartları destekledikleri yazılım kütüphanelerine göre sınıflandırmak mümkün. Directx9, Directx 10, Directx 11 vs vs ...
Directx 10 destekli bir kartla Directx11 desteği gerektiren bir oyunu açamazsınız ... ( Çoğu kez )
Yani ekran kartınızın donanım özellikleri itibariyle çok güçlü olması yeni oyunları açacağı anlamına gelmiyor. Bu yüzden yeni nesil ekran kartı almanız gerekibilir ...
Bu Directx11 örneğinde olduğu gibi ...
Aynı performansta Nvidia Ati' den daha pahalıdır ...
Ucuzluk yönünden Ati tercih sebebidir. NVidia'nın avantajı oyun şirketleriyle anlaşması ve oyunları daha kolay açması ...
Ayrıca; ekran kartlarında aynı seviye olarak bu iki Marka Birbirini Tutmamaktadır, Yani 2. Rakamı 4 olan Bir Nvidia Ekran Kartı Ati' nin Kartlarına oranla 6. seviyeye eşdeğerdir ... ( Tamamen Kendi Görüşüm, kesinlikle Doğrudur ) ...
19.08.13 GÜNCELLEME:
Arkadaşlar bilgiğimiz gibi gün geçtikçe yeni ekran kartları yeni oyunlar çıkıyor.Çoğu kişide gta 5 ve watch dogsu bekliyordum emin çoğu kişi yeni ekran kartı almayı yeni bilgisayar almayı düşünüyor ve bölümde hangi ekran kartını tavsiye edersiniz,toplamamı yoksa hazır mı alayım gibi konular artmakta bu yüzden bi kaç şey eklemek istedim
Öncelikle toplama daha ucuz olur diyo çoğu kişi
(Fiyatlar Vatan Bilgisayarın Yazdığı)
1-İ7 İşlemci yakşalık 700-1.000 arası
2-Nvidia nın Gtx Serisinden iyi bir ekran kartı almak 600-1.000 arası
3-Ram 8 gb 1600 mhz 200 TL
4-Anakart yaklaşık (İntel Uyumlu ) 400-1.000 arası
5-Fan vs. 100 Lira desek
Ortaya Minumum 2.000 Lira Maksimum 3.200 Gibi Bir rakam çıkıyor hazır pc ile hemen hemen aynı
Benim Fikrim hazır pc alın ve beğenmediğinz bir parça olursa onu geri verin istediğinizi alın maliyeti biraz daha az olucaktır.
Ekran kartlarında Fikrim
Nvidia ve ATI Arasında fark yok denemez
ATI öncelikle biraz daha ucuz Nvidia daha pahalı
Ama Nvidia ATI Den daha iyi performans ve grafik sağlıyor bundan emin olabilirsiniz
NVİDİA daki Yeni Özellikler;
NVIDIA GPU BOOST 2.0
Bu yeni teknoloji, oyunculara PC performanslarını hassas kontrollerle maksimum seviyeye çıkarma olanağı sunuyor. GPU Boost 2.0; GPU'nun en üst düzey performansta çalışmasını garanti altına almak için GPU ısı hedefi, hız aşımı ve aşırı gerilim gibi daha da ileri kontrollerle çalışmayı akıllı bazda izliyor.
NVIDIA ADAPTIVE VERTICAL SYNC
Çerçeve hızındaki aksamalar ve ekrandaki kopmalar kadar dikkat dağıtan bir şey yoktur. Bu durumlardan ilki çerçeve hızları düşükken, ikincisi ise çerçeve hızları yüksekken meydana gelir. Adaptive V-Sync çerçeveleri renderlemenin daha akıllı bir yoludur. V-synch, yüksek çerçeve hızlarında kopmaları önlemek için etkinleştirilir ve düşük çerçeve hızlarında takılmaları en aza indirgemek için devre dışı kalır. Dikkatinizi dağıtan bozulmaları ortadan kaldırarak oyununuza devam etmenizi sağlar.
GEFORCE EXPERIENCE™
Oyunlarınızı optimize etmenin ve sürücülerinizi güncel tutmanın en kolay yolu.
GeForce Experience Videosunu İzle. GeForce Experience uygulamasında bir gezinti.
İKI YENI KENAR YUMUŞATMA MODU: FXAA VE TXAA
Kenar yumuşatma çentikli kenarları düzeltir, ancak çerçeve hızı gereksinimleri yüksek olabilir. FXAA, performans üzerinde minimum etki ile güzel pürüzsüz hatlar oluşturan yeni bir kenar yumuşatma teknolojisidir. Kepler tabanlı GPU'lar ile FXAA teknolojisini NVIDIA Kontrol Panelinden yüzlerce oyun için etkinleştirebilirsiniz.
İkinci mod olan TXAAise, daha da yüksek görsel uyum için MSAA, geçici filtreleme ve yapım sonrası işlemeyi bir araya getiren oyun-içi bir seçenektir.
BEN OYUNLARIMI ÇOK İYİ OYNAMAK İSTİYORUM BİLGİSAYARIM NASIL OLMALIDIR ?
Bir ekran kartı temel olarak 3 bileşenden oluşur : Grafik işlemcisi, bellek ve RAMDAC ...
Grafik İşlemcisi : Güncel kartlar için grafik işlemcisi görüntü hesaplamalarını yapmak için ekran kartının üzerine oturtulmuş bir CPU`dur dersek yanlış olmaz. Son zamanlarda grafik işlemcileri yapı ve karmaşıklık bakımından CPU`ları solladılar ve işlev bakımından da görüntü üzerine yoğunlaşmış bir CPU niteliğine kavuştular. CPU`ya neredeyse hiç yük bindirmeden üç boyutlu işlemcleri tek başlarına tamamlayabiliyorlar artık. Bu yüzden de güncel grafik işlemcileri GPU (Graphics Processing Unit - Grafik İşlemci Birimi) adıyla anılıyorlar ...
Görüntü Belleği : Ekran kartının üzerinde bulunur ve görüntü hesaplamalarıyla ilgili veriler burada saklanır. Sisteminizdeki ana bellek gibi çalışır, yalnız burada bu belleğin muhattabı CPU değil görüntü işlemcisidir. Önceleri ekran kartlarının ayrı bellekleri yoktu fakat görüntü işlemcileri hızlanıp geliştikçe ekran kartları sistemden yavaş yavaş bağımsızlıklarını ilan etmeye başladılar. Bellek miktarı kadar ekran kartının sıkıştırma algoritmalarıyla bu belleği ne kadar verimli kullanabildiği de önemlidir ...
Ramdac : Monitörlerdeki analog sinyallerden bahsetmiştik, işte RAMDAC (RAM Dijital-to-Analog Converter) görüntü belleğindeki verileri analog RGB (Red Green Blue, monitörde renklerin bu üç renkten türetildiğini yazmıştık) sinyallerine çevirerek monitör çıkışına verir. Monitörde kullanılan üç ana renk için de birer RAMDAC ünitesi vardır ve bunlar her saniye belirli bir sayıda görüntü belleğini tarayıp oradaki verileri analog sinyallere dönüştürürler. RAMDAC`in bu işlemi ne kadar hızlı yapabildiği ekran tazeleme hızını belirler. Bu hız Hz cinsinden belirtilir ve ekrandaki görüntünün saniyede kaç kere yenilendiğini gösterir. Örneğin monitörünüz 60 Hz`te çalışıyorsa gördüğünüz görüntü saniyede 60 kere yenilenir. Ekran tazeleme hızını mümkün olduğu kadar 85 Hz`in altına çekmemenizi öneririm, daha düşük tazeleme hızları göz sağlığınız için zararlı olabilir. Tabi bu gözünüzün ne kadar hassas olduğuna da bağlı, bazı gözler 75 ve 85 Hz arasındaki farkı hissedemezken bazıları ilk bakışta bunu anlayabilir. RAMDAC`in iç yapısı ve özellikleri hangi çözünürlükte ne kadar rengin gösterilebileceğini de belirler ...
LCD ekranlar yapıları gereği dijtal olduklarından RAMDAC`ten değil de direk görüntü belleğinden görüntü bilgisini alıp kullanabilirler. Bunun için DVI (Digital Video Interface) adında özel bir bağlantı kullanırlar ...
Bios : Ekran kartlarının da birer BIOS'ları vardır. Burada ekran kartının çalışma parametreleri, temel sistem fontları kayıtlıdır. Ayrıca bu BIOS sistem açılırken ekran kartına ve onun belleğine de küçük bir test yapar ...
Ekran Kartları Performans Sınıflandırması
Ekran kartları konusunda yüzlerce model olduğu için sınıflandırma ve satın alma konusunda bir rehber hazırlama gereği duydum. Kartların performansını da daha iyi anlayabilmeniz için bir tablo mevcut.Yazı biraz uzun ama hem bir solukta okuycaksınız hem de yararlı olacağına eminim ...
Kartlar giriş, orta ve üst seviye olarak sınıflandırılmaktadırlar ...
Peki bir kartın hangi seviye olduğu nasıl anlaşılır ?
En üst seviye kartların 9 en alt seviye kartların ise 0 seviyesinde olduğunu söyleyebiliriz. Bu durumda model numarasındaki soldan ikinci rakam kartın seviyesini gösterir :
9800
4850
Örneğin yukarıdaki kartlar üst sınıf kartlardır zira 9 üzerinden 8. seviye yani çok yüksek performans ...
9600
4600
Bunlar ise orta sınıf. 9 üzerinden 6. seviye ...
5200
9200
Bu kartlar ise 9 üzerinden 2. seviyede oldukları için giriş seviyesi yani alt sınıf kartlardır ...
Intel cephesine bakacak olursak ( Onboard Kartlar ) :
Intel GMA X3100
Burada da görüldüğü gibi soldan ikinci rakam 1 dir. Yani 9 üzerinden 1 puan, çok düşük bir performans ...
Intel GMA 900
Burada ise soldan ikinci rakam 0 olduğuna göre bu kart ile oyun oynamak hayal ürününden ibarettir ...
SIS, VIA ve S3 gibi diğer üreticlerin kartları da genelde bütünleşiktir ve oyun ve HD içerik için kesinlikle tavsiye edilmezler ...
Bu Arada Sağdaki rakamlar arttıkça da performans artıyor :
4850
4870
Yukarıdan da anlaşılabileceği gibi 4870, 4850'den versiyon üstü olarak hızılı bir karttır ...
nVidia'nın yeni GT200 serisi kartları bu sınıflandırmaya uymamaktadırlar. Bunun yerine bu kartların performansını değerlendirirken ana etken soldan mevcut olan ikinci rakamdır ...
Burada sondaki rakam ise ikinci derecede performansa etki etmektedir ...
GTX295
GTX285
GTX280
GTX260
Bunların yanında NVİDİA ve ATI' nın kendine ait bazı tanımlamaları vardır ...
NVİDİA :
GX2 : Çift GPU'lu kartlar. Bu kartlar içinde iki ekran kartı beyni (GPU) barındırdığı için çok güçlüdürler. (Ör. 9800GX2)
Ultra : Tek GPU en üst seviye. Bu kartlar serinin en üst seviye kartlarıdır.
ATI :
X2 : Çift GPU'lu kartlar.Bu kartlar içinde iki ekran kartı beyni (GPU) barındırdığı için çok güçlüdürler. (Ör. HD 4870 X2)
GO : Dizüstü ekran kartları ...
AIW : İçinde TV kartı olan All-In-Wonder serisi ...
HD : High Definiton, yani yüksek tanımlı video/oyun keyfi anlamına geliyor ...
Turbo Cache :Ekran kartının RAM'den bellek çalabileceğini belirten teknoloji. Örneğin kartın 256 MB belleği vardır fakat üstünde 1 GB yazar. Buradaki 768 MB bellek sistem RAM'inden alınacaktır. Bu da hem sistem performansını düşürür hem de karta hiç bir performans katkısı sağlamaz. Zira ekran kartının performansı yukarıda da belirttiğimiz gibi GPU'ya bağlıdır ...
Hyper Memory : Aynı özelliğin ATI sürümü ...
Özetle :
Ekran kartlarının performansını RAM'ine bakarak değerlendirseniz daima kazıklanırsınız! Yukarıda da uzun uzun açıkladığım gibi kartın performansı GPU'suna yani modeline bağlıdır. Örneğin 1 GB'lık bir FX5500, 512 MB'lık HD 4850'den yaklaşık 4-5 kat daha yavaştır ...
Burada HD 4850'nin GPU'su bu performans farkını yaratmaktadır. Ayrıca 1 GB belleği olmasına karşın 64 bit bellek arabirimini kullanan ekran kartları almanın hiçbir mantığı yoktur. Bu tip bir ekran kartı tekerleksiz Ferrari gibidir. Olduğu yerde sayar ...
Onun için, satın almadan önce yukarıdaki listeye bakarak kartınızın hangi sınıfta olduğunu öğrenin. Paranızı çöpe atmayın, yüksek RAM miktarlarına kanmayın ! ...
Ekran Kartlarında Aktif Ve Pasif Soğutma Kavramı
Ekran kartındaki grafik işlemcisinin soğutucusu aktif veya pasif soğutucu olabilir. Yukarıdaki şekilde aktif ( dönen pervane ) soğutuculu bir ekran kartı görüyorsunuz. Genel olarak pasif soğutucular daha yavaş, aktif soğutucular ise daha hızlı ekran kartları için kullanılır. Soğutma ne kadar iyi olursa hız da o ölçüde yüksek olabilecektir. Soğutma iyi olmazsa önce yavaşlama sonra takılma ve RESET 'leme ile karşı karşıya kalırız ...
Aşağıda Bir Pasif Soğutuculu Ekran Kartı Görüyorsunuz :
Diğerlerinden daha düşük öneme sahip olsa da önemli bir başka husus ise, nokta üretim teknolojisi ...
Kartın üretim teknolojisi ( 90 nm, 65 nm, 55 nm ) ne kadar düşükse performansı o kadar yüksek olur ...
Yani 55 nm 90 nm'den daha iyidir. ( Eşit özellik ve şartlarda ) ...
Ayrıca Ekran Kartlarında Bulunan Nm Teknolojisi İşlemcilerde' de Bulunmaktadır, Ekran Kartlarında Olduğu Gibi İşlemcilerde de Nm Teknolojisi Düşük Olan İşlemci iyidir ...
Nm Teknolojisi : Nanometre Anlamına Gelmektedir ...
Bir de bu kartların uzantıları var GT, XT, XTX gibi, bunlar ne manaya geliyor ...
İşte buyrun :
Şimdi gelelim yazılım desteklerine ...
Kartları destekledikleri yazılım kütüphanelerine göre sınıflandırmak mümkün. Directx9, Directx 10, Directx 11 vs vs ...
Directx 10 destekli bir kartla Directx11 desteği gerektiren bir oyunu açamazsınız ... ( Çoğu kez )
Yani ekran kartınızın donanım özellikleri itibariyle çok güçlü olması yeni oyunları açacağı anlamına gelmiyor. Bu yüzden yeni nesil ekran kartı almanız gerekibilir ...
Bu Directx11 örneğinde olduğu gibi ...
Aynı performansta Nvidia Ati' den daha pahalıdır ...
Ucuzluk yönünden Ati tercih sebebidir. NVidia'nın avantajı oyun şirketleriyle anlaşması ve oyunları daha kolay açması ...
Ayrıca; ekran kartlarında aynı seviye olarak bu iki Marka Birbirini Tutmamaktadır, Yani 2. Rakamı 4 olan Bir Nvidia Ekran Kartı Ati' nin Kartlarına oranla 6. seviyeye eşdeğerdir ... ( Tamamen Kendi Görüşüm, kesinlikle Doğrudur ) ...
19.08.13 GÜNCELLEME:
Arkadaşlar bilgiğimiz gibi gün geçtikçe yeni ekran kartları yeni oyunlar çıkıyor.Çoğu kişide gta 5 ve watch dogsu bekliyordum emin çoğu kişi yeni ekran kartı almayı yeni bilgisayar almayı düşünüyor ve bölümde hangi ekran kartını tavsiye edersiniz,toplamamı yoksa hazır mı alayım gibi konular artmakta bu yüzden bi kaç şey eklemek istedim
Öncelikle toplama daha ucuz olur diyo çoğu kişi
(Fiyatlar Vatan Bilgisayarın Yazdığı)
1-İ7 İşlemci yakşalık 700-1.000 arası
2-Nvidia nın Gtx Serisinden iyi bir ekran kartı almak 600-1.000 arası
3-Ram 8 gb 1600 mhz 200 TL
4-Anakart yaklaşık (İntel Uyumlu ) 400-1.000 arası
5-Fan vs. 100 Lira desek
Ortaya Minumum 2.000 Lira Maksimum 3.200 Gibi Bir rakam çıkıyor hazır pc ile hemen hemen aynı
Benim Fikrim hazır pc alın ve beğenmediğinz bir parça olursa onu geri verin istediğinizi alın maliyeti biraz daha az olucaktır.
Ekran kartlarında Fikrim
Nvidia ve ATI Arasında fark yok denemez
ATI öncelikle biraz daha ucuz Nvidia daha pahalı
Ama Nvidia ATI Den daha iyi performans ve grafik sağlıyor bundan emin olabilirsiniz
NVİDİA daki Yeni Özellikler;
NVIDIA GPU BOOST 2.0
Bu yeni teknoloji, oyunculara PC performanslarını hassas kontrollerle maksimum seviyeye çıkarma olanağı sunuyor. GPU Boost 2.0; GPU'nun en üst düzey performansta çalışmasını garanti altına almak için GPU ısı hedefi, hız aşımı ve aşırı gerilim gibi daha da ileri kontrollerle çalışmayı akıllı bazda izliyor.
NVIDIA ADAPTIVE VERTICAL SYNC
Çerçeve hızındaki aksamalar ve ekrandaki kopmalar kadar dikkat dağıtan bir şey yoktur. Bu durumlardan ilki çerçeve hızları düşükken, ikincisi ise çerçeve hızları yüksekken meydana gelir. Adaptive V-Sync çerçeveleri renderlemenin daha akıllı bir yoludur. V-synch, yüksek çerçeve hızlarında kopmaları önlemek için etkinleştirilir ve düşük çerçeve hızlarında takılmaları en aza indirgemek için devre dışı kalır. Dikkatinizi dağıtan bozulmaları ortadan kaldırarak oyununuza devam etmenizi sağlar.
GEFORCE EXPERIENCE™
Oyunlarınızı optimize etmenin ve sürücülerinizi güncel tutmanın en kolay yolu.
GeForce Experience Videosunu İzle. GeForce Experience uygulamasında bir gezinti.
İKI YENI KENAR YUMUŞATMA MODU: FXAA VE TXAA
Kenar yumuşatma çentikli kenarları düzeltir, ancak çerçeve hızı gereksinimleri yüksek olabilir. FXAA, performans üzerinde minimum etki ile güzel pürüzsüz hatlar oluşturan yeni bir kenar yumuşatma teknolojisidir. Kepler tabanlı GPU'lar ile FXAA teknolojisini NVIDIA Kontrol Panelinden yüzlerce oyun için etkinleştirebilirsiniz.
İkinci mod olan TXAAise, daha da yüksek görsel uyum için MSAA, geçici filtreleme ve yapım sonrası işlemeyi bir araya getiren oyun-içi bir seçenektir.
BEN OYUNLARIMI ÇOK İYİ OYNAMAK İSTİYORUM BİLGİSAYARIM NASIL OLMALIDIR ?
İŞTE AYNEN BÖYLME OLMALIDIR
BEN BUNLARI HEMEN ALMAK İSTİYORUM BUYRUN ;
Ben Bu bilgsayarda oyunları Kaç FPS DE OYNARIM ?
CEVAP:Bu Bilgisayarda Oyunun En Çok Grafikli En Çok Çatışmalı Yerinde Bile 70 FPS İLE Oynayabilirsiniz Normal Bir Yerde İse Yaklaşık 90-95 FPS Vİdeou var Fakat Başka Forumda Oldugu İçin Link Atamıyorum İsteyene Özelden Atabilirim LİNKİNİ
GEFORCE GTX 700 Serisi Vİdeo http://www.youtube.com/watch?v=o1XxKThft_0